F88:an byggdes från början som 2-axlig flakbil och gick på långtrad för Tranås Bilfrakt. Efter fem år såldes den till Aneby Räddningstjänst som brandbil, försågs med vattentank och tjänstgjorde där i tjugo år. 2001 hittades bilen av Stefan Andersson, Alutrans och byggdes om till dragbil. Renoveringen gjordes tillsammans med Bengt Johnsson som drivit ASG-åkeriet Linjefrakt i Kungälv. Syftet var att skapa en tidstypisk dragbil för fjärrtrafik och användas i veteranrally och på uppvisningar. Påhängsvagnen är en Forss-Parator 13,5 m lång plattformstrailer som lånats ut av Varbergs Bilexpress. Den köptes 1972 och användes bland annat för järn och ståltransporter mellan Göteborg och Varberg. ASG-epoken är numera historia och de välkända blå-gula färgerna får inte användas hos de övertagande transportörerna. Volvos legendariska lastbilsmodell F88 i blå-gul ASG-design får betraktas som en genuin representant i landets transporthistoria under 1960- och 70-talen.
BIL: Volvo F88 49 (avkortad till 3,6 meter hjulbas), Totalvikt: 17,0 ton, Maxlast: 10,3 ton, Motor: TD100A rak 6-cylindrig turbomotor på 250 hk och 905 Nm. TRAILER: Forss-Parator 2-axlig plattformstrailer årsmodell 1972, Totalvikt: 30,0 ton, Kombinationens tillåtna bruttovikt: 37;0 ton, Maxlast: 23,0 ton.